Mekkora stresszben él? 

 
A stressznek sok kellemetlen tulajdonsága van, ám a legrosszabb, ha észre sem vesszük.
Különböző jelekből felismerhetőek, vegye hát szemügyre őket az alábbi mondatok segítségével.A teszt eredménye csak tájékoztató jellegű és nem célja semmilyen diagnózis felállítása. Az értékelés során kapott eredmény nem helyettesítheti a szakemberrel történő  személyes találkozást, vizsgálatot, és szakmai segítséget.



Mennyire gyakran vagy ritkán fordulnak elő az alábbiak?

Szinte soha-1
Ritkán-2
Gyakran-3
Szinte mindig-  4

Ingerlékeny vagyok.

  1     2   3   4
Ha valahol sorba kell állnom, ideges leszek.   1     2   3
Vöröslik a képem.     2     3   4
Ha kijövök a béketűrésből, sértő leszek.   1     2
Bosszant, ha az emberek kritizálnak.   1     2   3   4
Az autóban fénykürtöt kell használnom a dühöm levezetésére.   1     2   3   4
A szabadidőm tele van mozgalmas tevékenységekkel.       2   3   4
Megbeszélésekre az “utolsó csöngetéskor” vagy túl későn érkezem.   1     2   3
Nem tudok jól odafigyelni másokra, félbeszakítom őket, sőt néha folytatom a mondataikat.   1     2   3   4
Étvágytalanságtól vagy túltelítettségtől szenvedek.   1     2   3   4
Nyugtalan vagyok és nem tudom miért.   1     2   3   4
El-elszédülök.   1     2   3   4
Fáradt vagyok, ám belülről nem nyugszom le.   1     2   3   4
Ingadozik a testsúlyom.   1     2   3   4
Ha két vagy több órát alszom is, reggel úgy érzem, mintha kerékbe törtek volna.   1     2   3   4
Aggódom, hogy talán valami baj van a szívemmel.   1     2   3   4
Fáj a hátam és a tarkóm.   1     2   3   4
Ha ideges vagyok, az ujjammal dobolok.   1     2   3   4
Ha ideges vagyok ülés közben a lábammal kalimpálok.   1     2   3   4
Ha ideges vagyok a lábfejemet folyton “rezegtetem”.   1     2   3
Ha teszek valamit, arra mások dicséretét és elismerését várom.   1     2   3   4
Jobbnak tartom magamat a körülöttem lévő embereknél, de ezt a tényt senki nem akarja elismerni.   1     2   3   4


30 pontnál kevesebb: Mentes a káros stressztől, nyugodtan és kiegyensúlyozottan él. Az élet problémáihoz lazán, hamis becsvágy nélkül közelít. Irigylésre méltó alkat -ám mégis lenne egy javaslatom-, egy Önhöz közelálló ember is nézze át a válaszait. Az ilyen alacsony pontszámú emberek ugyanis önmagukat gyakran túlzott rózsaszínű szemüvegen át szemlélik.

31-45 pont: Az Ön élete aktív és feszültségekkel teli. Stressz is éri- pozitív módon, valódi kihívások formájában, de negatív értelemben is, azaz gondok és problémák nyomasztják. Ha az eddigi színvonalon akarja továbbvinni ügyeit (vagy ezt kell tennie, mert élethelyzetén nem tud választani), ügyelnie kellene a pihenésre és a kötetlen szabadidőre.

46-60 pont: Az élet az Ön számára főként a „létért való harcból áll”. A becsvágy, a másokkal való versengés, ”jobb akarok lenni a többieknél” motivációja, egyidejűleg a mások ítéletétől való függés határozzák meg leginkább. Mindez a stressz melegágya, és talán már érzi, hogy ez az élet „az idegeire megy”, hogy az egészsége már nem a régi. Minden terhét le kéne tennie, amit csak lehet: a veszekedést, a bosszankodást, az önmagával és másokkal szembeni túlzott elvárásokat, a szorongató határidőket. Ha úgy csinál mindent tovább, mint az elmúlt években, akkor talán sok mindent el fog érni- ám az elért dolgok értelme és öröme elvész.

60 pont fölött: Csodálatra méltó, milyen kritikusan szemléli önmagát. Ám a pontérték alapján úgy tűnik, hogy úgy él, mint aki autóvezetés közben egyszerre nyomja a fék és a gázpedált, egyrészről a  stressz és a gondok, másrészről a felelősség és a hiúság nyomasztják, de mit használ az, ha a célhoz vezető úton veszélybe sodródik.

Forrás: Siegfried Brockert, Gabriele Braun: Érzelmi tesztek könyve- EQ; Saxum Kiadó, 1997